Tuesday 19 May 2015

Vitamin Yang Sesuai Untuk Ibu Hamil

Mengandung adalah saat dan perjalanan yang paling indah bagi seorang ibu untuk menantikan kelahiran si manja. Namun perlu Linda ingatkan di sini bahawa penantian 9 bulan itu perlu dilengkapi dengan pemakanan yang seimbang serta vitamin agar bayi yang dikandung membesar dengan sihat.

Kekurangan pemakanan seimbang dan vitamin boleh mengganggu pembesaran si manja sewaktu di dalam kandungan seperti bayi membesar tidak selaras dengan graf, sistem imunisasi yang lemah,tulang yang lemah dan sebagainya. Maka Linda sangat menggalakkan agar si ibu dapat menjaga amalan pemakanan dan vitamin yang sesuai.





Terdapat beberapa vitamin Shaklee yang sesuai diamalkan oleh ibu hamil iaitu :

ESP
ESP merupakan protien lengkap yang diperlukan oleh badan manusia. Ia membentuk sel baru dan memperbaiki sel sedia ada di dalam tubuh. Ia juga membantu untuk tubuh ibu membuat persediaan penghasilan susu ibu selepas kelahiran bayi




Vitalea 
Ia adalah multivitamin yang lengkap dengan zat besi yang diperlukan oleh tubuh badan untuk pembinaan sel darah merah. Ia membantu mengatasi masalah mudah pitam,anemia dan letih


B Complex
Merupakan vitamin B yang lengkap dengan dengan 8 vitamin B, Folic Acid dan Biotin yang diperlukan oleh badan. Ia membantu si ibu agar kekal bertenaga,tidak stress dan tidak mudah moody.





Vitamin C
Ia membantu meningkatkan sistem imunisasi ibu dan bayi yang dikandung dan membantu pengaliran darah menjadi lebih baik




Ostematrix
Ia mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D yang sangat penting  untuk pembinaan sel darah dan sistem saraf. Ia membantu untuk pembentukan tulang dan otot bayi serta menstabilkan tekanan darah ibu sepanjang proses kehamilan.



Omega Guard
Ia mengandungi DHA yang mana ia sangat penting untuk pembentukan otak bayi sejak dari dalam kandungan. Vitamin ini hanya sesuai diambil apabila kandungan mencecah 4 bulan.




Oh ye bulan ni ada PROMO SET KEHAMILAN..bukan itu sahaja malah anda boleh dapat FREE sebotol Vitalea and FREE keahlian Shaklee .sila whatsapp Linda untuk dapatkan best offer ni.Memang berbaloi tau!!

Untuk maklumat lanjut, anda boleh hubungi;



Call / Whatsapp : 012-955 6144
Instagram :@lindazulkifly

Linda Zulkifly
Kaunselor Penyusuan Anda

No comments:

Post a Comment